torstai 12. syyskuuta 2013

Ovikyltti

Ompeluhuone..
Niin unelmien täyttymys! Täytyyhän siinä siis olla myös ovikyltti.
Vaikka huone on sellaisessa kulmassa, ettei tuota kylttiä kukaan oikein huomaa..
Vaikka huone on lähinnä kankaiden ja lankojen valtameri..
Vaikka mies sanoo, että mun ompeluhuone vyöryy pikkuhiljaa muuhun asuntoon...
 
 
Ihan kuin huone oven takana. Kaikki hiukan vinksallaan, tulivuoriarkistointi-menetelmällä säilytettyä.. :)
 
Minulla tuo mielikuvituksen ja käden välinen linja on todennäköisesti jäänyt sikiöaikana kehittymättä. Kun yritän piirtää kukkasta, siitä tulee takiainen, kun yritän piirtää joutsenta, siitä tulee varis. Mutta onneksi tämä virtuaalimaailma on täynnä toinen toistaan ihanampia ihmisiä. Sinipellavainen lähetti minulle piirtämänsä ompelukoneen kaavan. Ajattelin sitä ihan ensin muualle, mutta tässä sen ensimmäinen esiintyminen minun töissäni.
 
 
 
Olen tässä päivitellyt: voi tätä kasvamisen ja vanhenemisen iloa! Omituinen lausahdus, eiköstä?
 
Selitys:
Oppien mukaan kaikki pitää olla millin tarkkaa, siistiä ja tavarat tip top paikoillaan. Ompeluksissa saumat suorassa, ryttyjä ei suvaita. Kotona kirjat ja mapit viivansuorassa hyllyissä (joka tietenkin täysin vaaterissa), taulut suorassa, tavarat omissa lokeroissaan eikä yhtään pölyhiukkasta tai elukankarvaa...
 
HAH, mulla saumat noudattaa enemmän siksak-kuviota, hyllyt pursuavat mappeja ja kirjoja sikin sokin, nurkissa pyörii pikku-Neoja ja pikku-Nipsuja (no niitä pyörii puoli tuntia imuroinnin jälkeenkin) ja (ainakin ompeluhuoneessa) vallitsee luova järjestys. Ei sidottu paikkoihin vaan siihen mikä sillä hetkellä tuntuu luontevalta säilytyspaikalta. Vaikka sitten keskellä lattiaa.
Miten tämä nyt vanhenemiseen sitten liittyy?
 
SYYLLISYYDEN HÄVIÄMINEN!
Vanhempani, kaikesta ihanuudesta ja rakkaudestaan huolimatta, ovat tässä yhdessä asiassa aivan erilaisia kuin minä. Ja tietenkin tehneet parhaansa opettaakseen noita aiemmin mainittuja oppeja minullekin. Ja minä kilttinä tyttönä olen aina kärsinyt jonkinasteista huonoa omaatuntoa, kun ne eivät oikein minulle istu. Vaan tämä vanheneminen on auttanut irtautumaan tästä. Kyllä mun kotona saa olla just mun näköistä! :)
 
Eikös näin, äippä! <3
 
IHANAA ALKUSYKSYÄ KAIKILLE!
 
ps. Sinipellavainen oli laittanut minulle haasteen, kiitos siitä. Palaan asiaan myöhemmin, kun ehdin asiaan keskittymään.
 
 
 


4 kommenttia:

  1. No ilman muuta kotisi saa olla näköisesi♥
    Koti on paikka jossa pitää viihtyä!!
    Ihana kyltti ompeluhuoneessasi...:)

    VastaaPoista
  2. Minäkin olen samoilla linjoilla. Jokaisen koti on näköisensä! Upea kyltti!

    VastaaPoista
  3. Oma koti on jokaiselle se omanlaisensa. Toi kyltti on mahtava.

    VastaaPoista
  4. Kiva kyltti :)
    Hyvä sinä ja kotisi. Te olette toistenne oloiset!

    VastaaPoista